Kaka?

Hejsan!
Igår bestämde jag mig för att sova ut idag så jag skulle bli frisk och mycket riktigt mår jag ganska bra idag :) Började dagen med att ta en promenad med hunden, sedan tog jag cykeln och hämtade min väst som äntligen kommit (se bild), vart jätte nöjd! Dock är bandet som sitter runt jätte mycket förstort för mig .. men ska be mamma sy in den :) Sen tog jag iaf bussen till stallet, tog in Fjalle direkt och rid ut en sväng. Eftersom han var så uppspelt sist jag red så vart det tussar + luva idag. Han skötte sig jätte bra när jag red en raka på travbanan men sen när jag skulle ta en sväng längs vägen började han dumma sig. Först höll han på och stanna å så, men jag vann såklart. Sedan svängde jag in i skogen för att inte behöva bråka med honom, men då vart han ännu värre .. Kickade en gång mot skänkeln, vilket han aldrig gjort innan.. Vart såklart arg på honom men då försökte han resa sig ist. Bestämde mig för att gå en bit till sen vända tillbaka (så de får sluta med att jag vinner). När vi hade vänt fick Fjalle bokstavligen damp .. vet inte alls vad som tog åt honom. Han blåste upp sig och gjorde konstiga ljud? Fick ta i honom ganska mycket för att han skulle lyssna. Efter att vi mött Hillevi på vägen lugnande han ner sig lite. Jobbade honom lite på stallplan så han skulle lyssna på mig, han gick jätte fint. Dock fick han ryck en gång och försökte på sig ett kaprialsprång, men fick tag i honom så vart bara ett litet hopp.

Funderar på om jag måste sätta på honom ett skarpare bett just nu då han blir lite hård i munnen när han tjurar, han lyssnar inte riktigt på novabettet då .. så funderar på att ta ett annat tills han är igång igen.

Bestämde mig för att städa lite i sadelkammaren medans jag väntade på att pappa skulle komma, vart bra :) När pappa kom åkte vi till granngården för att hämta mitt pälsglans. Diskutera även lite foder med personalen där, gav mig noll så ska ringa till Krafft ist och prata med dom. Köpte även morots krafft, dom sålde 3 för 100 kr så passa på! Sedan köpte jag och pappa subway, mums :)


Ibland tror jag Fjalle älskar sina luvor mer än mig..



Ber om ursäkt för den hemskt långa texten, men mycket som snurrar i mitt huvud just nu.

Kram

Kommentarer
Postat av: amanda

Åhh, vart har du köpt västen? :D kan du inte svara det i ett vanligt inlägg elr på min blogg som en kommentar? :)

2011-04-07 @ 21:13:17
URL: http://stallsm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0