Nu är det vår!

Hejsan!
Största delen av dagen har spenderats i stallet, mysigt :) Dock blåste de kallt .. Började med att fixa lite i sadelkammaren, sedan hjälpa jag till lite i stallet med att göra rent vattenhinkarna osv. Snackade ganska länge med Maria idag, behövdes verkligen! Saker och ting känns mycket bättre nu :) Sedan pysslade jag med Fjalle, han var helmysig idag. Borstade igenom man och svans ordentligt med världens bästa pälsglans ;) Klippte honom även vid nacken där tränset/grimman sitter.. lite ångest! Men vart bra :) Sedan red jag på travbanan, satt på honom ett vanligt tredelat eggbett och han lyssnade super bra! Han var jätte duktig hela tiden, förutom när vi mötte Catti och något som red förbi, då ville Fjalle följa med dom ist. Men efter lite tjafs gick han lungt vidare, duktig pojke. När det var dax att åka hem ville inte min moppe starta så åkte hem med Sara på hennes moppe ist, vi är grymma på det ;) Imorgon ska mamma med till stallet, då följer även kameran med! Ska testa rida Fjalle på hackamore :)


Han kanske inte är så fet trots allt .. eller?

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0