2011-03-01

Hey!
Denna dag har gått både upp men även ner.. slutade iaf skolan 12.10 i dag, vilket gjorde att dagen blev bättre! (gör det varje tisdag ;D) Sen åkte jag och en kompis upp på stan, hon skulle ta hål i naveln, men blev att hon gjorde det senare så det blev ändrat och vi gick ist till Donken och "fikade", sen kollade vi på lite kläder och sen tog jag bussen till stallet, på bussen somnade jag dock, och vaknade precis innan jag skulle av (y) LYCKAT JOSSAN!! Sen höll jag på och somna även fast jag gick.. men gjorde det som tur inte, gick från bussen till stallet ca 2 km.. Sen väl i stallet värmde jag mig sen bytte om, tog in min kuse och sen red jag och en annan kompis ut en sväng, Rocky skötte sig jätte bra, blev både skritt trav och galopp, vågade/testade att galoppera på långa tyglar och han lyssnade super ändå, stack inte utan gick kvar i samma tempo, på öppet fält :')
Sen travade jag av och sen skrittade vi hemåt, men när vi började närma oss stallet så hade en bil stannat (för att prata med några, på en grusväg) så vi gick lugnt förbi där men sen precis när vi gått förbi så började hon åka, hon såg oss men ändå körde hon! Så hon var mindre än en hästlängd ifrån oss!! ;o Min kompis häst blev då "skrämd/tyckte det var obehagligt" och då reagerade Rocky med att nästan sätta sig eftersom han är bakrädd och det kom en stor häst flygandes bakom han! Och hon som körde stannade inte ändå, fast hästarna blev rädda, och hjälp vad arg jag var, om jag hade gått så hade jag gått och pratat med henne men eftersom jag satt på hästen så struntade jag i det.. Men hon höll iaf inte avstånd! Sen kom det en annan bil från andra hållet och då backade hon tbx från vägen hon kom från (en sväng) och den mötande bilden kom lugnt och snäll mot hästarna, dom brydde sig inte och vi tackade, sen svängde vi ner mot stallet och vet ni vad hon som var bakom oss gjorde då? ;o Jo givetvis kör hon förbi och hgasar extra mycket precis bakom hästarna!!! Shiiiiit vad mycket "konstiga" människor det finns, säger jag bara!! Men hästarna ryckte till, tog några travsteg framåt och sen vände sig och kollade kasa sig sen och efter det var det lugnt...eller ja lugnt och lugnt, dom gick fort hem men allt gick bra, i slutänden! Och alla överlevde!! (:
Nu ska jag ta och sova lite god natt :)

Förresten jag funderar på att ha en tävling här, vore det kul?!
Isf vad för tävling skulle ni tycka var kul och vad skulle kunna vara ett rimligt pris? :)

Kram
     


Kommentarer
Postat av: rebecca holm^^

fin blogg!;D

2011-03-01 @ 22:34:10
URL: http://beccaslife.blogg.se/
Postat av: Josefine

Tack :D

2011-03-01 @ 23:42:46
URL: http://horsechicks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0