Träningen..

Hejj!
Jag blev hämtad i skolan i dag när jag slutade sen åkte jag hem hämta lite saker sen vidare till stallet, väl där mockade jag tre boxar, fixade 6 st vatten hinkar, gjorde mat till min, både kraft och hö och sen slängde jag ut hö i hagen tills i morgon! Sen tog jag in alla hästarna, plockade ihop mina saker som jag skulle ha med mig och sen tog jag ut Rocky på gångne, borstade satte på täcke och skydd, sen gick jag runt stallet då våran stalldörr inte funkar ;( Lastade och sen åkte vi och från det att jag blev hämtad till det att vi lastat var det knappt en timme.. Morfar som var en snäll chafför hjälpte mig liite. Men ändå nöjd att vi hann med så mycket!

Sen när vi väl hade kommit till ridhuset så konctaterade vi att det blåste as mycket där ute och även att jag gkömde min jacka :( Så fick gå runt i linne, tunna ridbyxor och en tjocktröja i blåsten...vilket resulterade till att det var kallt!
Väl inne i ridhuset, på "gången" så tog jag av transportskydden, satte på vanliga och även boots fram, sen sadel och träns. Gick sen några varv med han där inne och sen satte jag upp. Han var ganska spänd emellan åt. Men blev fin efter lite mindre än halva ridpasset :) Han tog även båda gallopperna i dag på volten, dock inte direkt i högervarvet (?) vilket han alltid har haft enklast för haha knas ponny :*
Fick även beröm från min tränare att han såg mycket bättre ut i dag än första gången jag red han för henne (:
Red alltså inte lektion utan var där och tränade själv, men det var folk som hade lektioner där ändå..

Så om sadeln kommer snart och ligger bra på Rocky så ska jag troligen hoppa på måndag (kke tidigare), men får se lite för hon är bortrest då, så det är inga lektioner då ;D Men vi får se, beror lite på hur sadlen sitter :)

Blev en låång text hehe hoppas ni orkar läsa den :)
Nu ska jag stänga av denna manick och sen sova.. as trött :/

God Natt
     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0